V průběhu roku 2006 byl na ZŠ ve Vysokém Mýtě, Jiráskova 317 vytvořen pomocí aplikace MS PowerPoint výukový software pro přírodopis 6. a 8. ročníku ZŠ. Garantem projektu a hlavním autorem byl učitel této školy pan Miloš Pechanec.
I na naší škole jsme ověřili, že kapitoly prezentace odpovídají učebním plánům v jednotlivých ročnících a velmi dobře slouží jako doplněk klasické učebnice. Provázání hypertextovými odkazy usnadňuje orientaci i při samostatné práci žáků s tímto programem. V prezentacích jsou výborným způsobem zpracována témata Biologie člověka v kapitolách odpovídajících jednotlivým orgánovým soustavám s připojenou kapitolou Plánované rodičovství, kterou lze využít i ve výuce předmětu rodinné výchovy. Stejně kvalitně jsou zpracována i témata Ochrana přírody, Země, Sluneční soustava (použitelná také v zeměpise). Přitažlivě pro žáky jsou sestavena také témata Mikroskop, Jednobuňečné organismy – bakterie, řasy, prvoci, Houby, Lišejníky, Žahavci, Ploštěnci, Kroužkovci, Měkkýši, Členovci, Korýši, Pavoukovci a Hmyz.
Autor projektu je zkušený pedagog s velkým rozsahem vědomostí. Způsobem zpracování jednotlivých prezentací a jejich provázaností dokládá, že je i výborným metodikem. Předvedl, že ví, jak a čím žáky zaujmout, jak jim nové poznatky co nejvíce přiblížit. Výsledky jeho práce lze velmi dobře využít nejen ve výkladové a zkušební části hodiny. Žáci sami mohou s prezentacemi samostatně, aktivně pracovat. Použitá forma (spojení zájmu žáků o počítačovou techniku s obsahem rozšiřujícím a doplňujícím poznatky získané v průběhu vyučování) zdařile vede k potřebnému upevňování nových obsahů, vzbuzuje zájem žáků o souvislosti.
Velmi dobrým nápadem autora prezentací se ukázalo i využití prázdninové exkurze učitelů přírodopisu a zeměpisu z okresu Ústí nad Orlicí k představení projektu a distribuci v té době hotových témat na školy účastnících se pedagogů.
Přesto, že se jedná o učivo určené převážně 6. a 8. ročníkům, lze doporučit využití prezentací v nově vznikajících ŠVP bez výhrad i mimo toto určení. Každý učitel může při tvořivém přístupu k hodnocenému materiálu využít jeho potenciál ve své vyučovací praxi. V průřezových tématech ŠVP, například environmentální výchově či výchově k myšlení v globálních souvislostech, jsou podobné výukové materiály téměř nezastupitelné.