Učebny výpočetní techniky

Photo Number 1 Photo Number 2
     Předchůdkyní současné dvojice učeben výpočetní techniky byla v 90. letech na naší škole učebna vybavená nejprve několika mikropočítači PMD 85, které byly posléze (vzhledem k existenci matematických tříd na škole) nahrazeny 11 do sítě propojenými mikropočítači CONSUL 2717, tzv. Zbrojováčky.
Photo Number 3Photo Number 4
 
     Historie současných učeben VT se začala psát v roce 1998 - v okamžiku, kdy naše škola obdržela od Komerční banky 10 vyřazovaných počítačů s procesory 386SX. Ty se staly základem počítačové učebny, kterou již dnes můžeme označit přídomkem "stará". Postupně - ve třech vlnách - do této učebny přibylo i 10 modernějších počítačů s procesory Pentium a Duron a ve chvíli, kdy se objevily zprávy o tom, že všechny školy v ČR budou vybavovány podle své velikosti určitým počtem počítačů, nazrála myšlenka vybudovat v sousedství stávající učebny učebnu novou, kam by se ze staré přemístily počítače a doplnily plánovanými 10 stanicemi a jedním serverem z projektu Internet do škol.
 
Photo Number 5Photo Number 6
     Bohužel, jak se následně ukázalo, se sliby o vybavování všech škol ukázaly jako liché a naše škola se (paradoxně díky velkému počtu 386ek, které se ale při následných obhlídkách škol zařazovaných do projektu Internet do škol do celkového počtu počítačů nezapočítávaly) ocitla na tzv. červeném seznamu - tedy ve společnosti škol relativně dobře vybavených výpočetní technikou a zároveň škol s jejichž vybavováním se minimálně do roku 2005 nepočítá.
 
Photo Number 7Photo Number 8
     Po počátečním šoku a značném rozladění jsme se nakonec přesto rozhodli původní plán zrealizovat, přičemž jsme si museli vystačit s hardwarem na škole již dostupným. Nová učebna byla navržena tak, aby ji bylo možné bez jakýchkoli dalších stavebních zásahů doplnit na maximální počet 21 žákovských stanic - ať již formou kompletní dodávky v rámci projektu Internet do škol nebo, tak jako v minulých letech, postupným nákupem počítačů dalších. Rozvody elektrického proudu byly dimenzovány na maximální počet počítačů a rozvody počítačové sítě bylo možné doplnit o další kabeláž za využití připravených kanálů a žlabů, ke kterým byl zachován přístup.
 
Photo Number 9Photo Number 10
     Myšlenka vybudovat druhou učebnu byla podpořena i další skutečností. Vzhledem k celorepublikovému trendu poklesu počtu žáků, který se nevyhnul ani naší škole, dochází k poklesu počtu tříd. Z tohoto důvodu bylo možné zřídit v nejvyšším patře školy podlaží sestávající se výlučně z odborných učeben (kromě obou učeben výpočetní techniky zde již dříve byly zřízeny učebna hudební výchovy a tzv. speciální učebna, nově sem byla z nižšího patra přemístěna i učebna zeměpisu).
 
Photo Number 11Photo Number 12
     A tak mohlo být před závěrem školního roku 2001/2002 započato s přestavbou dřívější kmenové třídy na učebnu novou - počítačovou. Po postavení protiprachové zástěny ve "staré" počítačové učebně rozezněly školu již 25. června 2002 odpoledne první údery pneumatického kladiva, které předznamenaly zánik velké části příčky oddělující obě sousedící místnosti. Veškeré stavební práce pak byly završeny v pondělí 7. října 2002 nalepením prahů oddělujících obě učebny.
 
Photo Number 13Photo Number 14
     Přestavba byla koncipována tak, aby mohly být "stará" i "nová" učebna využívány po uzavření spojovacích dveří a spuštění rolet odděleně dvěma skupinami žáků s jejich učiteli nebo, po otevření dveří a roztažení rolet, jednou skupinou rozdělenou učitelem na 2 části a pracující paralelně v jedné i druhé učebně.
 
Photo Number 15Photo Number 16
     K deseti žákovským a jedné učitelské stanici přibyl také díky přijatému pilotnímu projektu, na jehož základě bylo na škole zřízeno Informační a poradenské centrum výukových programů pro ZŠ a víceletá gymnázia, kvalitní server. V červenci 2004 pak bylo postupné vybavování učebny završeno nákupem a instalací 11 žákovských stanic z projektu B@it.
 
Photo Number 17Photo Number 18
     Pro maximální využití "nové" učebny je v počítačové síti nainstalován program pro aktivní propojení obrazovek MasterEye jehož didaktické možnosti v mnoha ohledech překonávají i možnosti drahých dataprojektorů, základem využití je ale široké spektrum výukových programu pořízených i díky výše zmíněnému pilotnímu projektu a vzniku Informačního a poradenského centra.